Proposta didàctica. Els marcadors socials. Introducció

Leave a Comment





INTRODUCCIÓ

La gestió d'enllaços favorits o "bookmarks" és una de les funcionalitats més interessants que podem incloure en els navegadors web. Aquest servei és conegut com marcadors socials i permet emmagatzemar enllaços a pàgines de interès a mesura que anem navegant per la xarxa. Amb poc temps s'han convertit en un element indispensable en la gestió de la informació i com una eina pedagògica amb moltes possibilitats per a l’àmbit educatiu.


Amb aquest servei, qualsevol internauta pot crear la seva pròpia classificació de recursos web per mitjà de paraules clau o "tags". Al ser una aplicació en el núvol podem accedir a la informació emmagatzemada des de qualsevol ordinador connectat a Internet. El marcadors socials ens permeten filtrar la informació que ens presenten els buscadors, emmagatzemar-la, classificar-la segons els nostres criteris i buscar nous marcadors que ens siguin d'interès creats per altres usuaris; ja que les etiquetes creades són compartides amb la resta d'usuaris. Aquests tipus de recurs 2.0 permete el treball col·laboratiu. Podem accedir a les biblioteques d’enllaçós d'altres usuaris que seguim, compartir les nostres o construir-ne una de forma col·laborativa sobre un tema en concret.

Els serveis de marcadors socials més utilitzats són de caràcter general, però també en podem trobar de més especialitzats. Cal destacar que les eines de marcació social estan cada vegada més integrades en altres serveis 2.0 com les xarxes socials o els lectors RSS. Els serveis de gestió d’enllaços han proliferat a la xarxa i existeix un gran nombre d’opcions. Aquesta proposta pretén oferir una visió coherent i global dels aspectes teòrics i pràctics sobre l'ús dels marcadors socials.

0 comentaris: